This is so awesome!
I´m totally psyched!!
;-)
Måns Zelmerlöw tar över allsången

Vad tycker du om valet av Måns Zelmerlöw som programledare?
”Nu är det på riktigt”
Precis som Nöjesbladet avslöjade tidigare i dag slutar Anders Lundin som programledare för ”Allsång på Skansen”. Ersättare blir Måns Zelmerlöw.
– Det har varit fantastiskt. Otroligt kul. Men någon gång måste man sluta, sa Anders Lundin på presskonferensen.
Anders Lundin tog över programledarskapet efter Lasse Berghagen sommaren 2003. Sju år senare tackar han för sig.
– Jag hade aldrig trott att det skulle bli sju och ett halvt år, men det har varit ett kul sommarjobb. Jag har älskat varje sekund, säger Lundin.
Nu tar Måns Zelmerlöw över programledarjobbet. Lundin hyllar sin efterträdare.
– Det finns hundra skäl att välja Måns Zelmerlöw. Han är en trevlig prick som är lätt att ha och göra med. Ingen knepig kille, säger Lundin.
Redan i somras avslöjade Måns Zelmerlöw att han fått frågan om han var sugen på att ta över ”Allsång på Skansen” i sommar. I januari fick han en konkret förfrågan.
– Men jag visste inte riktigt vad jag skulle svara och gick hem och funderade. Så en natt drömde jag att jag stod på scen på Skansen. Och i den drömmen var jag väldigt lycklig och då bestämde jag mig för att tacka ja, säger Måns Zelmerlöw.
Allsång på Skansen återkommer den 28 juni, med åtta nya program.
Fakta/Måns Zelmerlöw:
24 år, född i Lund
Sångare, musikalartist, låtskrivare, programledare
Kom femma i Idol 2005
Vann Let’s Dance 2006
Medverkat i Melodifestivalen två gånger och var programledare för samma program i fjol

No comments:
Post a Comment